Go to Top

Boganmeldelser

Bøger er skønne, men nogle skiller sig alligevel ud fra mængden. Jeg har i sagens natur fingrene i mange gode bøger, og deriblandt er der virkelig nogle sande perler, som fortjener at blive læst.

Her på siden vil du kunne læse mine boganmeldelser, når jeg har haft fornøjelsen af en særligt læseværdig bog. Mit arbejde med bøger er dejligt alsidigt, så derfor vil alle typer bøger blive anmeldt.

Aarhus Arkitektur

Man behøver ikke at være aarhusianer for at værdsætte denne bog om de arkitektoniske perler, der gemmer sig i Aarhus og omegn. Bogen er faktisk så flot, at man ikke engang behøver at være interesseret i arkitektur for at læse den. Bogen behandler 17 forskellige bygningsværker, hvis eneste fællestræk er deres beliggenhed i og omkring Aarhus – og netop diversiteten i de udvalgte bygninger er med til at understrege deres …Read More

Køkkenhaver i halmballer

Hvis du er havenørd som mig, så bør du virkelig tage et kig på denne nye havebog. Det lyder faktisk lidt for tosset til at være sandt, men den grøntsagsglade amerikaner er så overbevist i sin sag, at man ikke kan undgå at blive revet med: Som titlen antyder, så hævder han, at så godt som alt med fordel kan dyrkes i halmballer. Dyrkning i halmballer er i og for …Read More

Ham

Denne fine, lille bog udmærker sig især ved den krybende uhygge og utrygge stemning. Mystikken breder sig allerede fra første side: Uffes storesøster sidder nemlig under sit skrivebord og vil ikke komme ud. Nå, ja, pigen er 12 år, så det er nok bare noget begyndende teenage-sløvsind, kan man godt komme til at tænke. Men hurtigt udvikler situationen sig, og Uffe ønsker, at hun bare var blevet under sit skrivebord …Read More